L'aeroport

Parking Aparkivoli més a prop

L’aparcament de baix cost Aparkivoli, el nou nom de l’anterior Punt Central, ha canviat d’ubicació l'any 2013 i s’ha traslladat a unes noves instal·lacions molt més properes a l’aeroport Girona-Costa Brava, a només 180 metres de la terminal, oferint uns preus del 30 al 70% més econòmics que els de l’empresa que gestiona el parking d'Aena.

Font: Viatgeaddictes.com

 

L’any 2017 l’aeroport ha remontat per primera vegada els darrers anys, arribant a quasi 2 milions de passatgers. Si bé els resultats son molt bons per l’aeroport, no ho son tant pels usuaris de la demarcació o del sud de França (clients habituals) ja que les destinacions ofertes no han coincidit amb les ganes de viatjar dels catalans que han pogut escollir destinacions poc interessants per anar de vacances.

La tendència el 2018 no ha variat i la gran majoria de passatgers que omplen les estadístiques no son gent d’aquí sinó turistes britànics o russos, atrets per les ofertes del "tot inclós". Una passejada per l’aeroport segons quins dies ens porta a èpoques daurades del turisme on els clients van de l’avió a l’autobús i a l’hotel.

L’hivern 2018-2019 serà llarg ja que les vacances de Setmana Santa son a finals d’abril i les destinacions no atreuran ni gent d’aquí ni els francesos que volen anar a Marraqueix i que ara volaran des de Perpinyà o des de Barcelona.

A Girona queden destinacions interessants per a mercats de Nadal (veure www.aparkivoli.cat) i per a gent que fa vacances fora de les èpoques habituals.

Ara estem a l’espera que Ryanair posi a la venda els bitllets dels vols de l’estiu, confiant que hi incorpori destinacions que tornin a motivar a la gent a fer el que s’havia fet fa uns anys: "Fem un Ryanair?"

Qualitat i millores

En els darrers anys s’han fet un conjunt d’obres de millora de les que cal destacar, per una banda, la instal·lació d'un sistema antiboira (ILS – Instrument Landing System) que permet aterrar a l'aeroport amb boira molt espessa, i per l’altra, la construcció d'un PIF (Punt d'Inspecció Fronterer) per al control internacional de mercaderies.

El novembre de 2008 l’aeroport va obtenir la certificació europea de qualitat ISO-9001 (AENOR) que garanteix que l’organització de les activitats i processos que es duen a terme obtenen com a resultat la prestació d’uns serveis satisfactoris tant pels usuaris com per les companyies que hi operen.

Estadístiques

L'aeroport ha registrat un espectacular increment de viatgers, passant de 620 mil passatgers el 2001 als més de 5 milions el 2009. L'any 2010 es va produir un lleuger descens motivat per condiciones meteorològiques adverses (volcà a Islàndia, nevades del març a casa nostra i molt mal temps a tot Europa a finals d’any) i situacions anòmales d'ATC (controladors) a diversos països com França o Espanya. L'any 2011 ha baixat encara més a causa de la competència amb l'Aeroport del Prat i per la disminució de vols durant els mesos d'hivern. Aquesta tendència persisteix als anys següents.


Les institucions catalanes en general i gironines en particular van iniciar el 2004 una política comercial basada en incentius a les aerolínies que utilitzessin l'aeroport, especialment amb la companyia irlandesa Ryanair. 

 

Altres companyies com la holandesa Transavia també gaudeixen d’aportacions per part de les diverses institucions catalanes per tal de mantenir els vols i per tant ajudar a portar viatgers i turistes cap a les comarques gironines en particular i a tot Catalunya en general.   L'aeroport de Girona manté la seva posició al rànking d'aeroports de la xarxa d'Aena i és el setè si exceptuem els aeroports de Madrid, Barcelona i els de les illes. Per davant només hi ha aeroports de ciutats molt grans com Valencia, Bilbao o Sevilla i en canvi l'aeroport de Girona passa al davant d'aeroports de regions i ciutats com Saragossa, A Coruña, Vigo, Murcia o Sant Sebastià. Els 1,6 mil·lions de passatgers es consoliden per tercer any consecutiu i donen marge per la confiança de cares al 2017. Ryanair, la companyia que transporta més passatgers del món i segueix apostant per Girona i és la garantia del futur creixement de les instal·lacions de Salitja.  

Milions de passatgers a l'aeroport Girona-Costa Brava
(2002-2017)


Any Passatgers Any Passatgers
2002 0.50 2010 4.86
2003 1.40 2011 3.01
2004 2.96 2012 2.84
2005 3.53 2013 2.74
2006 3.61 2014 2.16
2007 4.85 2015 1.78
2008 5.51 2016 1.65
2009 5.29 2017 1.95