L'aeroport

Parking Aparkivoli més a prop

L’aparcament de baix cost Aparkivoli, el nou nom de l’anterior Punt Central, ha canviat d’ubicació l'any 2013 i s’ha traslladat a unes noves instal·lacions molt més properes a l’aeroport Girona-Costa Brava, a només 180 metres de la terminal, oferint uns preus del 30 al 70% més econòmics que els de l’empresa que gestiona el parking d'Aena.

Font: Viatgeaddictes.com

 

L’any 2017 l’aeroport ha remontat per primera vegada els darrers anys, arribant a quasi 2 milions de passatgers. Si bé els resultats son molt bons per l’aeroport, no ho son tant pels usuaris de la demarcació o del sud de França (clients habituals) ja que les destinacions ofertes no han coincidit amb les ganes de viatjar dels catalans que han pogut escollir destinacions poc interessants per anar de vacances.

La tendència el 2018 no ha variat i la gran majoria de passatgers que omplen les estadístiques no son gent d’aquí sinó turistes britànics o russos, atrets per les ofertes del "tot inclós". Una passejada per l’aeroport segons quins dies ens porta a èpoques daurades del turisme on els clients van de l’avió a l’autobús i a l’hotel.

L’hivern 2018-2019 serà llarg ja que les vacances de Setmana Santa son a finals d’abril i les destinacions no atreuran ni gent d’aquí ni els francesos que volen anar a Marraqueix i que ara volaran des de Perpinyà o des de Barcelona.

A Girona queden destinacions interessants per a mercats de Nadal (veure www.aparkivoli.cat) i per a gent que fa vacances fora de les èpoques habituals.

Ara estem a l’espera que Ryanair posi a la venda els bitllets dels vols de l’estiu, confiant que hi incorpori destinacions que tornin a motivar a la gent a fer el que s’havia fet fa uns anys: "Fem un Ryanair?"

Qualitat i millores

En els darrers anys s’han fet un conjunt d’obres de millora de les que cal destacar, per una banda, la instal·lació d'un sistema antiboira (ILS – Instrument Landing System) que permet aterrar a l'aeroport amb boira molt espessa, i per l’altra, la construcció d'un PIF (Punt d'Inspecció Fronterer) per al control internacional de mercaderies.

El novembre de 2008 l’aeroport va obtenir la certificació europea de qualitat ISO-9001 (AENOR) que garanteix que l’organització de les activitats i processos que es duen a terme obtenen com a resultat la prestació d’uns serveis satisfactoris tant pels usuaris com per les companyies que hi operen.

Estadístiques

Després un any 2018 amb un increment del 3,8% de passatgers, l'aeroport ha mantingut una posició capdavantera en comparació amb altres aeroports de la xarxa d'Aena. Actualment ocupa el lloc número 17 de 48 aeroports, i tanca el selecte grup dels que transporten més de 2 milions de passatgers al darrera de Santiago de Compostela (2,7) i al davant de La Palma (1,4).

 

La temporada d'estiu 2019 ha acabat amb xifres similars a la del 2018 i, si tot va bé, s'espera arribar a finals d'any de nou als 2 milions. El fantasma del tancament de la base de Ryanair a Girona (que transporta més del 90% de passatgers) s'ha esvaït, almenys de moment ja que sembla que la companyia irlandesa ha trobat el model de negoci adequat per a Girona, una destinació eminentment turística, amb dues temporades ben marcades i que obliga, durant l'hivern, a rebaixar les expectatives.

Tot i això, amb la presentació dels vols de la temporada d'estiu 2020 per part de Ryanair, ja s'entreveu una recuperació important de passatgers ja que tant Pobeda, Jet2 i Transavia també han confirmat la seva presència a l'aeroport, ampliant inclús freqüències i destinacions.

Milions de passatgers a l'aeroport Girona-Costa Brava
(2002-2019)


Any Passatgers Any Passatgers
2002 0.50 2010 4.86
2003 1.40 2011 3.01
2004 2.96 2012 2.84
2005 3.53 2013 2.74
2006 3.61 2014 2.16
2007 4.85 2015 1.78
2008 5.51 2016 1.65
2009 5.29 2017 1.95
2018 2.02 2019